Beleidsdocumenten
In de rechterkolom zijn allerlei documenten over ons beleid, onze werkwijze en onze plannen voor de toekomst te vinden.
Schoolgids
Onze schoolgids is een afspiegeling van onze manier van werken, wat we nastreven, wat wij belangrijk vinden om de kinderen te leren, hoe we gestalte geven aan onze katholieke identiteit en op welke wijze wij het onderwijs verzorgen voor onze leerlingen. Tevens staan in deze schoolgids allerlei praktische zaken die betrekking hebben op het huidige schooljaar.
Gedragsprotocol
Het accepteren en respecteren van elkaar hebben wij als school hoog in het vaandel staan. Via de methode Kwink en voorbeeld gedrag van de leerkrachten proberen we dit uit te dragen. Alleen een methode is niet voldoende. Helaas komt pesten van en door leerlingen ook op onze school voor. Wij willen er graag alles aan doen om hier op een goede en constructieve manier mee om te gaan. Hoe we dit doen, staat in het gedragsprotocol.
Passend onderwijs
Doel van deze samenwerking is om kinderen in de leeftijd van 4 – 12 jaar een passende onderwijsplek aan te bieden. Voor ouders en andere belangstellenden hebben scholen met elkaar afspraken gemaakt over de basisondersteuning in de basisscholen. Basisondersteuning betekent hier dat basisscholen afgesproken hebben om een bepaald onderwijsniveau te kunnen leveren. Indien kinderen meer dan deze basisondersteuning nodig hebben, dan zijn er aanvullende arrangementen of er zijn speciale lesplaatsen voor deze kinderen. Daarnaast hebben wij onze werkwijze rondom (hoog)begaafdheid uitgewerkt. De wetgeving met betrekking tot Passend Onderwijs geeft aan dat iedere school een schoolondersteuningsprofiel dient te hebben, zodat ouders een goed zicht krijgen op het profiel van de school en binnen het samenwerkingsverband geconstateerd kan worden of er een dekkend netwerk van voorzieningen is. Het ondersteuningsplan van het samenwerkingsverband geeft hier meer informatie over. www.ppodelflanden.nl
Ouderbeleid
Om het ouderbeleid vorm te kunnen geven, heeft school een visie ontwikkeld. Ouders en school zijn partners en hebben een gezamenlijk belang in de opvoeding en de ontwikkeling van kinderen. Wanneer ze beiden hun ervaring en kennis inzetten, kunnen ze samen meer bereiken voor het kind. Daarvoor gaan ze met elkaar in gesprek en werken zoveel mogelijk samen. Ouderbetrokkenheid, ouderparticipatie en de betrokkenheid van de school bij de thuissituatie zijn hierin belangrijk, net zoals het vertrouwen in elkaar. Dit vormt de basis voor een goede relatie.
Klachtenprocedure
Wij vinden het als school belangrijk met u als ouder in gesprek te blijven, zeker bij onduidelijkheden.
Bij vragen kunt u zich richten tot de directie en het managementteam. Voor mailadressen zie bestuur en directie. De klachtenprocedure staat ook beschreven in de schoolgids. Meer informatie staat ook op de website van de Laurentius Stichting (zie link hiernaast).